Dlaczego program pocztowy wielokrotnie pyta o hasło?
Przy próbie wysyłania lub odbioru maili w programie pocztowym Outlook nieustannie pojawia się pytanie o login i hasło do mojej skrzynki pocztowej. Jestem pewny, że podaje dobre dane, ale wielokrotnie pojawia się komunikat 'błednie podane hasło lub nazwa użytkownika".
Odpowiedź
Dostęp do serwera pocztowego zabezpieczany jest przez mechanizm cphulk (Brute Force Protection).
Cphulk monitoruje i rejestruje nieudane logowania. Jeśli 100 razy dane konto pocztowe zostanie sprawdzone ze złym loginem lub hasłem, lub z konkretnego adresu IP - 250 razy nastąpi sprawdzenie konta ze złym loginem lub hasłem - to serwer pocztowy zablokuje możliwość logowania na 5 minut - odpowiednio: użytkownikowi lub użytkownikom logującym się z konkretnego adresu IP.
Podczas trwania w/w blokady - nawet jeśli program pocztowy podawać będzie dobre dane do logowania (użytkownik lub haslo), to logowanie się nie powiedzie. Zabezpiecza to serwer przed dostępem z użyciem generatorów haseł.