ISP - terms of service
Rozdział I - Postanowienia ogólne
- Regulamin określa reguły świadczenia usług internetowych przez firmę HARDS z siedzibą przy ul. Kutrzeby 16E/22, 61-719 Poznań, zwaną dalej Dostawcą, oraz zbiór zasad, którym winien się podporządkować korzystający z tych usług, zwany dalej Abonentem.
- Zakres i wartość usług internetowych świadczonych przez Dostawcę na rzecz Abonenta określony jest w zamówieniu lub umowie zawartej pomiędzy stronami.
- Kalkulacja cen na usługi świadczone przez Dostawcę odbywa się na podstawie Cennika, który Dostawca publikuje na swojej stronie internetowej pod adresem: http://www.hards.pl/cennik.
- Dostawca zastrzega sobie prawo do zmiany zapisów zawartych w Regulaminie publikowanym pod adresem http://www.hards.pl/regulamin, modyfikacji Cennika oraz zmiany zakresu lub zaprzestania świadczenia usług internetowych, których Regulamin dotyczy. Informacje o zmianach zapisów w regulaminie i/lub Cenniku zostaną opublikowane na stronie internetowej Dostawcy.
- Usługi internetowe świadczone przez Dostawcę na rzecz Abonenta dostępne są na serwerach internetowych, stanowiących własność Dostawcy, zwanym dalej Serwerem.
- Serwer podłączony jest do sieci Internet poprzez stałe łącze telekomunikacyjne.
- Dostęp do usług internetowych świadczonych przez Dostawcę jest całodobowy i odbywa się przez łącza telekomunikacyjne udostępniane przez uprawnionych operatorów sieci telekomunikacyjnej.
- Dostawca świadczy usługi dostępu do sieci Internet dla abonentów telefonicznej komutowanej sieci użytku publicznego w oparciu o koncesję nr 490/99/I na świadczenie usług telekomunikacyjnych z dnia 16.08.1999, wydanej przez Ministra łączności Rzeczpospolitej Polskiej.
Rozdział II - Zakres i reguły świadczenia usług internetowych
Dostawca świadczy usługi internetowe w zakresie:
- rezerwacja, rejestracja, wznawianie i konfiguracja domen Abonenta i certyfikatów SSL,
- usługi hostingowe - aktywacja i udostępnianie Abonentowi konta hostingowego na Serwerze Dostawcy,
- projektowanie, kodowanie i aktualizacja stron www dla Abonenta.
Reguły pośrednictwa Dostawcy w rejestracji, wznawiania, zmianie delegacji domen Abonenta:
- Abonent określa w zamówieniu wybraną przez siebie nazwę domeny jako ciąg małych liter z alfabetu angielskiego, cyfr arabskich i myślników.
- Abonent składając zamówienie do Dostawcy akceptuje zasady rejestracji i rocznej opłaty za utrzymanie domeny określonymi w Regulaminie odpowiedniego podmiotu zarządzającego domenami.
- Dostawca w imieniu Abonenta złoży wniosek do stosownego dysponenta domeny.
- Dostawca nie ponosi odpowiedzialności z tytułu opóźnień w zakończeniu procedury rejestracyjnej wynikających z winy podmiotu zarządzającego domenami lub Abonenta.
- Dostawca pośredniczy jedynie w rejestracji i zmianach delegacji domen, które będą obsługiwane przez Serwer oraz likwidacji domen, które były obsługiwane przez Serwer.
- Dostawca zwykle na miesiąc przed wygaśnięciem domeny wystawia Abonentowi fakturę proformę lub fakturę VAT za wznowieniem domeny na kolejny rok, a Abonent zamawia usługę wznowienia poprzez wniesienie opłaty we wskazanym terminie.
- Zgodnie z § 16, punkt 3d - nie wniesienie opłaty przez Abonenta za wznowienie domeny w okresie dłuższym niż 10 dni od daty terminu płatności - skutkuje zwolnieniem domeny, którą po tym okresie może zarejestrować inny podmiot.
Reguły aktywacji i udostępniania Abonentowi konta hostingowego na Serwerze.
-
Aktywacja konta hostingowego odbywa się na podstawie zamówienia Abonenta, określającego:
- nazwę domeny głównej Abonenta - jako ciąg małych liter z alfabetu angielskiego, cyfr arabskich, podkreśleń i myślników,
- pakiet hostingowy wybrany przez Abonenta,
- dane teleadresowe do kontaktu z przedstawicielem Abonenta: imię i nazwisko, telefon, adres email.
- Zgodnie z zamówionym pakietem usług zostanie utworzone konto hostingowe, którego usługami Abonent może zarządzać przez panel administracyjny 'cPanel' pod adresem http://www.hards.pl/cpanel/.
- Konto hostingowe zostanie zabezpieczone hasłem, które Dostawca przekaże Abonentowi. Abonent zobowiązany jest zmienić hasło w czasie pierwszego połączenia z Serwerem. Za bezpieczne hasło uważa się ciąg o długości minimum 6 znaków alfanumerycznych: cyfry oraz wielkie i małe litery alfabetu angielskiego. Zmiany hasła należy dokonać z poziomu panelu administracyjnego 'cPanel'.
-
Poczta elektroniczna wykorzystuje protokoły IMAP, POP3 i SMTP. Nazwy serwerów pocztowych - dla IMAP, POP3 i SMTP - mail.[nazwa_domeny]. Adres email Abonenta można uzyskać wg schematów:
nazwa_konta@nazwa_domeny
. - Każde konto email Abonenta domyślnie zabezpieczona jest z wykorzystaniem systemu systemu antyspamowego, który może zostać wyłączony przez Abonenta.
Projektowanie, kodowanie i aktualizacja witryn Abonenta.
-
Projektowanie, kodowanie i aktualizacja witryn odbywa się w oparciu o zamówienie Abonenta, które określa:
- strukturę witryn oraz nazwy poszczególnych opcji menu,
- zakres materiałów tekstowych i graficznych niezbędnych do rozpoczęcia prac związanych z kodowaniem witryn oraz opcjonalnie datę dostarczenia ich do Dostawcy przez Abonenta,
- wyszczególnienie dodatkowych usług zamawianych przez Abonenta, takich jak: skanowanie fotografii, przepisywanie i adaptacja istniejących materiałów reklamowych oraz cenników Abonenta, zredagowanie tekstów, wykonanie zdjęć cyfrowych, nagranie dźwięku, i inne usługi,
- dane osób odpowiedzialnych za wzajemne kontakty stron,
- łączny, szacunkowy koszt.
- Rozpoczęcie kodowania lub aktualizacji witryny następuje po dostarczeniu Dostawcy materiałów ustalonych w zamówieniu.
- Zakończenie kodowania lub aktualizacji witryny następuje po podpisaniu przez strony protokołu zdawczo-odbiorczego lub dokonaniu zapłaty za fakturę wystawioną przez Dostawcę.
- Dostawca udziela 3-miesięcznej gwarancji na zakodowane witryny, podczas której błędy i przekłamania wskazane przez Abonenta zostaną usunięte bezpłatnie w trybie "next business day".
Reguły obsługi konta hostingowego Abonenta w ramach wybranego pakietu hostingowego.
-
Aktywacja konta hostingowego odbywa się na podstawie zamówienia Abonenta, które określa:
- nazwę domeny,
- nazwę konta uprawnionego do administrowania wirtualnym serwerem,
- nazwę pakietu hostingowego,
- rozmiar przestrzeni dyskowej,
- miesięczny limit transferu.
- Konto hostingowe pozwala Abonentowi na korzystanie z usług obsługiwanych przez panel administracyjny cPanel: domeny, certyfikaty SSL, strony www, ftp, konta email, manager plików, web disk, phpMyAdmin, phpPgAdmin, logi serwera pocztowego, MailScanner, statystyki, skaner antywirusowy Clamav, etc.
- Zaleca się, by kopie zapasowe wykonywane przez Abonenta, których wynikiem są skompresowane pliki (*.tar *.gz) były pobierane z Serwera na dysk lokalny Abonenta. Duże skompresowane pliki nie mogą być przechowywane na Serwerze dłużej niż 1 miesiąc od daty utworzenia. Po tym czasie Dostawca może je usunąć bez ostrzeżenia.
Rozdział III - Zasady naliczania i pobierania opłat
- Opłaty za usługi internetowe są określone w Cenniku, dostępnym pod adresem: http://www.hards.pl/cennik.
- Opłaty abonamentowe naliczane są rocznie.
- Dostawca zobowiązuje się określić na fakturze lub fakturze proforma okres rozliczeniowy.
- W przypadku zmian cen na usługi internetowe w okresie rozliczeniowym określonym na rachunku Abonenta, Dostawca nie pobiera dodatkowych opłat.
- Dostawca zobowiązuje się nie pobierać opłat abonamentowych za okres, w którym Abonent nie korzystał z usług internetowych z powodu stwierdzonych przez Dostawcę wad Serwera przez okres dłuższy niż 24 godziny.
- Wpłaty Abonenta zaliczane w pierwszej kolejności na poczet najstarszego niepłaconego okresu rozliczeniowego.
Warunki płatności.
- Abonent zobowiązuje się do zapłaty zgodnie z terminem podanym na wystawionej przez Dostawcę fakturze lub fakturze proforma.
- Faktura stanowi dla Abonenta ostateczne wezwanie do zapłaty.
-
W razie opóźnienia w zapłacie Dostawca może:
- naliczyć Abonentowi odsetki ustawowe na dokumencie "Nota odsetkowa”,
- w kolejnym okresie rozliczeniowym - wystawić fakturę proforma zamiast faktury.
Rozdział IV - Kontakt z Biurem Obsługi Abonenta (BOA)
- Abonent kontaktuje się z Dostawcą poprzez Biuro Obsługi Abonenta, zwane dalej BOA, w dni robocze w godz. od 9:00 do 16:30 - osobiście, telefonicznie pod numerem +48.618654601, lub poprzez email boa@hip.pl.
-
BOA realizuje obsługę Abonenta w zakresie:
- informacji dotyczących usług internetowych świadczonych przez Dostawcę,
- pomocy w związku w wypełnianiem zamówień,
- reklamacji dotyczących jakości usług,
- opłat i zobowiązań Abonentów za świadczone usługi.
Rozdział V - Odpowiedzialność i prawa stron, poufność informacji
Zasady odpowiedzialności Abonenta.
- Abonent zobowiązuje się do zachowania w tajemnicy haseł zabezpieczających konta Abonenta na Serwerze, umożliwiających korzystanie z usług internetowych świadczonych przez Dostawcę.
- Abonent zobowiązuje się do poniesienia pełnej odpowiedzialności cywilnej i karnej z tytułu roszczeń osób trzecich w związku z zamieszczonymi przez Abonenta na stronach witryny lub w poczcie email treści graficznych, literackich, muzycznych i innych, które naruszać mogą czyjeś dobra osobiste, prawa autorskie oraz inne prawa niezgodne z przepisami prawnymi i zasadami społecznymi.
Zasady odpowiedzialności Dostawcy.
- Dostawca jako podmiot świadczący usługi o charakterze powszechnym ponosi odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie usług internetowych w zakresie określonym w Regulaminie, chyba że nastąpiło ono wskutek siły wyższej, nieprzestrzegania przez Abonenta przepisów lub postanowień niniejszego Regulaminu, lub z jego winy.
- Dostawca zobowiązuje się do informowania Abonenta za pośrednictwem email z 3-dniowym wyprzedzeniem o możliwości zaistnienia sytuacji, w których dostęp do Serwera może zostać ograniczony - np. w wyniku przeprowadzania prac konserwacyjnych Serwera lub łącz.
- Dostawca ponosi odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie usług internetowych w razie niemożliwości korzystania z nich przez okres jednorazowo dłuższy niż 24 godziny. w takim przypadku Abonentowi przysługuje przedłużenie okresu abonamentu o czas wadliwego działania Serwera lub wypłata odszkodowania w wysokości 1/30 miesięcznego abonamentu za każdy dzień wadliwego działania Serwera.
- Dostawca nie ponosi odpowiedzialności za skutki dostępu do Serwera oraz kont spowodowane przez osoby nieupoważnione np.: poprzez złamanie haseł.
- Jeżeli szkoda jest następstwem czynu niedozwolonego Abonenta, Dostawca jako podmiot świadczący usługę internetową nie ponosi odpowiedzialności na podstawie przepisów Kodeksu Cywilnego.
- Dostawca nie ponosi odpowiedzialności wobec osób trzecich z tytułu zamieszczonych przez Abonenta na witrynie lub w email treści graficznych, literackich, muzycznych i innych, które naruszać mogą czyjeś dobra osobiste, prawa autorskie i inne prawa niezgodne z przepisami prawnymi i zasadami społecznymi.
- Dostawca zobowiązuje się do informowania Abonenta za pośrednictwem email z wyprzedzeniem o zmianach cen na usługi internetowe.
Prawa Dostawcy.
- Dostawca ma prawo do zaprzestania świadczenia usług internetowych Abonentowi w przypadku nie uiszczenia opłaty abonamentowej w okresie dłuższym niż 14 dni od terminu płatności wskazanego na rachunku po uprzednim wysłaniu do Abonenta “Wezwania do zapłaty”.
- Dostawca ma prawo do usunięcia danych zgromadzonych na koncie Abonenta w przypadku, kiedy sytuacja opisana w §13 pkt. 1 nie zostanie wyjaśniona w okresie 2 miesięcy.
- Dostawca ma prawo do kontroli stopnia wykorzystania przestrzeni dyskowej konta Abonenta, a w przypadku przekroczenia rozmiaru udostępnianych zasobów do usunięcia nadmiarowych informacji w terminie 7 dni od daty poinformowania Abonenta pocztą elektroniczną o zaistnieniu takiej sytuacji.
- Dostawca ma prawo do ograniczenia dostępu Abonenta do Serwera na okres nie dłuższy niż 24 godziny w przypadku prac konserwacyjnych lub sytuacji awaryjnych.
- Dostawca zastrzega sobie prawo do zmian cen na świadczone usługi internetowe w uzasadnionych przypadkach.
- Dostawca zastrzega sobie prawo do zmiany zakresu świadczonych usług internetowych za uprzednim 14-dniowym wypowiedzeniem w formie pisemnej.
Poufność informacji.
- Dostawca gwarantuje ochronę tajemnicy danych Abonenta przesyłanych pocztą email oraz zapisanych w bazach danych obsługiwanych przez Serwer w zakresie technicznych możliwości.
- Dostawca zapewnia Abonentowi wobec osób trzecich poufność informacji z zakresu świadczonych na jego rzecz usług internetowych, z wyjątkiem przypadków przewidzianych przepisami prawa.
- Dostawca może publikować na stronach swojej witryny adres witryny i email Abonenta, o ile dane te nie zostały zastrzeżone przez Abonenta w zamówieniu.
Rozdział VI - Umowa świadczenia usług internetowych
Postanowienia ogólne:
- Zamówienie Abonenta na wyświadczenie usług internetowych potwierdzone przez osobę upoważnioną przez Dostawcę będzie traktowane na równi z umową o świadczeniu usług internetowych między stronami.
- Umowa świadczenia usług internetowych zostaje zawarta na wyraźne życzenie Abonenta zgodnie z warunkami uzgodnionymi w zamówieniu.
- Abonent zawiera umowę o świadczeniu usług internetowych osobiście lub jego przez należycie umocowanego przedstawiciela.
- Podpisanie umowy obliguje Dostawcę do świadczenia usług internetowych zgodnie z Regulaminem, a Abonenta do przestrzegania Regulaminu.
- Abonent zobowiązuje się zawiadomić mailem Dostawcę o zmianie swojego stałego miejsca zamieszkania lub siedziby, statusu prawnego, nazwy lub nazwiska Abonenta lub jego przedstawiciela w terminie 14 dni od dokonania zmiany.
- Czas trwania umowy. Strony zawierają umowę o świadczenie usług internetowych na czas nieokreślony, chyba że w zamówieniu na wykonanie usług internetowych określono inny czas trwania umowy.
Rozwiązanie i wygaśnięcie umowy.
- Umowa może zostać rozwiązana za porozumieniem stron lub z miesięcznym okresem wypowiedzenia.
- Rozwiązanie umowy wymaga pisemnego wypowiedzenia Abonenta, które powinno być przesłane Dostawcy w formie listownej lub pocztą elektroniczną. Dostawca po sprawdzeniu wiarygodności otrzymanego wypowiedzenia wstrzyma świadczenie usług.
-
Dostawca może rozwiązać umowę o świadczeniu usług internetowych w każdym czasie ze skutkiem natychmiastowym bez odszkodowania w razie:
- podania przez Abonenta nieprawdziwych danych lub przedłożenia fałszywych dokumentów niezbędnych do zawarcia umowy o świadczeniu usług internetowych,
- naruszenia przez Abonenta postanowień Regulaminu,
- upływu czasu, na jaki została zawarta,
- nie wniesienia opłaty za korzystanie z usług internetowych w okresie dłuższym niż 14 dni od daty terminu płatności, wskazanego na fakturze, po uprzednim wysłaniu do Abonenta “Wezwania do zapłaty",
- likwidacji, upadłości lub śmierci Abonenta.