Dlaczego odebrane maile są zdublowane?


Odpowiedź

Należy ustalić, ile razy został wysłany badany mail. Mając tą wiedzę, będziemy wiedzieć, czy za dublowanie odpowiedzialny jest nadawca, serwer czy też klient poczty.

W tym celu w dowolnym kliencie poczty Outlook, The Bat, Mozilla Thunderbird, etc. - dla każdego z badanych maili trzeba sprawdzić pełny nagłówek wiadomości wygląd -> pełny nagłówek wiadomości i porównać identyfikatory wiadomości nadane przez serwer (ID, X-UIDL).

  • Jeśli są różne - to znaczy, że wiadomości są dublowane przez nadawcę lub serwer pocztowy.
    Jeśli to możliwe - powiadom nadawcę, że otrzymujesz podwójnie jego wiadomości, a jeśli tego nie potwierdzi - przekaż informację administratorowi serwera (u nas: root@hards.pl) o fakcie występowania podwójnych maili (potrzebna jest data, adres nadawcy i odbiorcy lub ID wiadomości)
  • Jeśli są takie same - to znaczy, że klient poczty odebrał tą samą wiadomość dwukrotnie  lub większą liczbę razy.
    W takiej sytuacji powiadom administratora Twojej lokalnej sieci komputerowej - przyczyną problemów może być błędna konfiguracja Twojego komputera, problemy z programem pocztowym i znacznikiem ostatnio odebranej wiadomości, problemy z łączem internetowym (zrywanie połączeń) lub też zapchana skrzynka pocztowa (przy załączonej opcji 'pozostań wiadomość na serwrze'). W ostatnim przypadku warto na chwilę wyłączyć opcję 'pozostań wiadomość na serwrze', odebrać wszystkie wiadomości i załączyć ponownie.

Dla zaawansowanych

Certyfikaty SSL

Oferujemy usługi rejestracji on-line, a także wznawiania certyfikatów bezpieczeństwa SSL.Więcej

Whois

Przeglądarka danych domen. Bez CAPTCHA.
Uzyskaj informacje dot. właściciela domeny, danych teleadresowych, rejestranta domeny.Więcej

Aplikacje

Projektujemy i implementujemy webowe aplikacje, wykorzystujące przeglądarkę internetową jako środowisko pracy swoich interfejsów.Więcej

Usługi IT

Nasza oferta usług IT: opieka informatyczna, wirtualizacja, backup, okablowanie, wdrożenia, etc.Więcej

Udostępnij