Nie mogę sprawdzić poczty w przeglądarce
Dotychczas bez problemu mogłem korzystać z poczty przez przeglądarkę, zarówno w domu jak i z komputera w firmie (...). Od jakiegoś czasu nie mogę sprawdzić poczty w przeglądarce internetowej na komputerze w firmie.
Odpowiedź
Prawdopodobnie występuje tu jeden z dwóch poniżej opisanych przypadków:
-
Przeglądarka internetowa
Firefox/Chrome/Edge/IE/Opera
lub inna - nie uznaje certyfikatu bezpieczeństwa serwera pocztowego i dlatego blokuje stronę, nie dając przy tym żadnego komunikatu.
Rozwiązanie problemu: w konfiguracji przeglądarki internetowej dodać poniższe adresy do witryn zaufanych lub wyjątków, w zależności od używanej przeglądarki internetowej*:
https://one.hards.pl:2096/
Opcjonalnie można dodać certyfikat serwera pocztowego do certyfikatów zaufanych.
* Z menu odpowiedniego programu trzeba wybierać kolejno opcje:
- dla IENarzędzia / Opcje Internetowe / Zabezpieczenia / Zaufane Witryny / [Witryny] - [Dodaj]
,
- dla Mozilla FirefoxNarzędzia / Opcje / Bezpieczeństwo / [Wyjątki]
-
Aplikacje do konfiguracji i użytkowania poczty Webmail, dostępne w przeglądarce stron internetowych komunikują się z serwerem pocztowym z wykorzystaniem protokołu sieciowego TCP/IP na porcie 2096
Najprawdopodobniej administrator Waszej sieci komputerowej zablokował możliwość korzystania z w/w portów.
Rozwiązaniem problemu jest zmiana łącza internetowego na mobilne lub prośba do administratora o odblokowanie portów.