Jak obejść blokowanie wysyłki email przez antyspamowy system RBL?

Odpowiedź

Aby doraźnie rozwiązać problem - Państwa współpracownik powinien wypełnić formularz z prośbą o wykluczenie jego publicznego adresu IP z list RBL, prowadzonych przez:
zen.spamhaus.org lub bl.spamcop.net

Publiczny adres IP serwera pocztowego lub sieci lokalnej, wykorzystywany przez Państwa współpracownika do wysyłki maila - najprawdopodobniej znalazł się na jednej z powyższych list, ponieważ ktoś inny udowodnił, że otrzymywał z tego adresu SPAM.

W/w adres IP można odczytać z logów naszego serwera z poziomu panelu administracyjnego cPanel
cPanel / E-MAIL / Śledzenie dostarczania,
bądź też ustalić z poziomu stacji roboczej - np. z linii poleceń CMD systemu Windows - przy wykorzystaniu polecenia: nslookup mail.xyz.com.

W przypadku problemów z listą spamhaus.org należy zajrzeć na stronę: http://www.spamhaus.org/lookup.lasso

Niestety zastosowanie powyższych działań nie gwarantuje, że wkrótce adres IP nie zostanie ponownie wpisany na listę, dlatego w miarę możliwości warto usunąć potencjalne powody: konta rozsyłaczy spamu z serwera, czy też zawirusowane komputery z lokalnej sieci Państwa współpracownika.

Szczegółowe informacje nt. działania naszego systemu antyspamowego RBL możesz znaleźć tutaj.

Certyfikaty SSL

Oferujemy usługi rejestracji on-line, a także wznawiania certyfikatów bezpieczeństwa SSL.Więcej

Whois

Przeglądarka danych domen. Bez CAPTCHA.
Uzyskaj informacje dot. właściciela domeny, danych teleadresowych, rejestranta domeny.Więcej

Aplikacje

Projektujemy i implementujemy webowe aplikacje, wykorzystujące przeglądarkę internetową jako środowisko pracy swoich interfejsów.Więcej

Usługi IT

Nasza oferta usług IT: opieka informatyczna, wirtualizacja, backup, okablowanie, wdrożenia, etc.Więcej

Udostępnij