Co to za błąd Outlooka 0x800CCC90?


Odpowiedź:

W takiej sytuacji sugeruję wykonać poniższe kroki, aby znaleźć przyczynę problemów komunikacji z serwerem pocztowym POP3.

Opisaną procedurę może przeprowadzić osoba, która orientuje się w podstawach informatyki.

  1. Upewnij się, czy masz podłączenie do sieci internet, oraz czy możesz oglądać strony internetowe, np. www.onet.pl
    W tym celu uruchom przeglądarkę internetową...
  2. Sprawdź, czy działa Twój serwer pocztowy.
    W tym celu zobacz, czy możesz wysłać lub odebrać wiadomości przez stronę internetową, z poziomu klienta webowego, po wpisaniu w przeglądarkę internetową adresu: http://hards.pl/page.php/1/0/show/662/
  3. Użyj programu Telnet, żeby przekonać się, czy wina leży po stronie Outlook'a, czy też po stronie połączenia z serwerem poczty.
    Telnet jest programem umożliwiającym nawiązanie połączenia bezpośrednio z  serwerem pocztowym na poziomie protokołu komunikacyjnego TCP/IP i konwersację z   serwerem przy wykorzystaniu protokołu POP3.

Dla zaawansowanych

 Uwaga!

Jeśli uda Ci się sprawdzić liczbę wiadomości znajdujących się na serwerze POP3, ale nie możesz odebrać wiadomości z tego samego serwera przy użyciu Outlook'a, oznaczać to może, iż problem jest związany z programem Outlook.

Jeśli jednak nie uda Ci się sprawdzić liczby wiadomości programem Telnet, to znaczy rozwiązanie problemu nie leży po stronie Outlook'a, tylko powinieneś szukać przyczyn problemu w konfiguracji Twojego komputera lub połączenia do sieci Internet.

Tags #TelnetTestPOP3 #TelnetTestowanieSerweraPOP3

FAQ

Najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi dot. naszych usług.Więcej

Hosting

Zamów on-line pakiet hostingowy Start14 za 0 zł na 14 dni testów. Strona www 'wizytówka' w każdym pakiecie gratis!Więcej

Usługi_IT

Nasza oferta usług IT: opieka informatyczna, wirtualizacja, backup, okablowanie, wdrożenia, etc.Więcej