Dlaczego odebrane maile są zdublowane?


Odpowiedź

Należy ustalić, ile razy został wysłany badany mail. Mając tą wiedzę, będziemy wiedzieć, czy za dublowanie odpowiedzialny jest nadawca, serwer czy też klient poczty.

W tym celu w dowolnym kliencie poczty Outlook, The Bat, Mozilla Thunderbird, etc. - dla każdego z badanych maili trzeba sprawdzić pełny nagłówek wiadomości wygląd -> pełny nagłówek wiadomości i porównać identyfikatory wiadomości nadane przez serwer (ID, X-UIDL).

  • Jeśli są różne - to znaczy, że wiadomości są dublowane przez nadawcę lub serwer pocztowy.
    Jeśli to możliwe - powiadom nadawcę, że otrzymujesz podwójnie jego wiadomości, a jeśli tego nie potwierdzi - przekaż informację administratorowi serwera (u nas: root@hards.pl) o fakcie występowania podwójnych maili (potrzebna jest data, adres nadawcy i odbiorcy lub ID wiadomości)
  • Jeśli są takie same - to znaczy, że klient poczty odebrał tą samą wiadomość dwukrotnie  lub większą liczbę razy.
    W takiej sytuacji powiadom administratora Twojej lokalnej sieci komputerowej - przyczyną problemów może być błędna konfiguracja Twojego komputera, problemy z programem pocztowym i znacznikiem ostatnio odebranej wiadomości, problemy z łączem internetowym (zrywanie połączeń) lub też zapchana skrzynka pocztowa (przy załączonej opcji 'pozostań wiadomość na serwrze'). W ostatnim przypadku warto na chwilę wyłączyć opcję 'pozostań wiadomość na serwrze', odebrać wszystkie wiadomości i załączyć ponownie.

Dla zaawansowanych

FAQ 

  Jak skonfigurować Outlook?   Jak skonfigurować The Bat! ?   Jak skonfigurować smartfona?   Jak wysłać lub odebrać maila z przeglądarki?   Nie mogę sprawdzić poczty w przeglądarce   Jak przekierować pocztę na maila kolegi?   Co oznacza "Mail delivery failed (...)"?   Co to za błąd Outlooka 0x800CCC90?   Co to za błąd Outlooka 0x800CCC0E?   Jak mogę odzyskać hasło do konta email?   Czy moje konto email mogło nie mieć hasła?   Jakie są limity dla załączników?   Jakie jest ograniczenie liczby adresatów maila?   Jakie jest ograniczenie liczby wysyłanych maili?   Jak zablokować SPAM i niechciane maile?   Jakie zabezpieczenia chronią moją pocztę przed spamem i wirusami?   Dlaczego dostaję pustego maila zwrotnego?   Dlaczego dostaję maile z dopiskiem {Spam?} w temacie?   Dlaczego dostałem kilkadziesiąt maili - komunikatów o nieodebranej poczcie?   Wygasła mi domena. Jak odebrać pilną pocztę?   Jak obejść blokowanie wysyłki email przez antyspamowy system RBL?   Czy jest możliwe, abym otrzymywał kopie odbieranych i wysyłanych maili?   Dlaczego nie mogę wysłać maila?   Jak zdiagnozować problemy z działaniem poczty?   Jak odczytywać informacje zapisane w logu serwera pocztowego?   Jak pozbyć się podwójnych maili w Outlooku?   Jaką powinien mieć postać adres email akceptowany przez serwer pocztowy?   Jak długo są przechowywane na serwerze pocztowym wiadomości wysłane?   Dlaczego odebrane maile są zdublowane?   Dlaczego niektóre wiadomości są odznaczone jako już otwierane?   Jak otworzyć załącznik winmail.dat ?   Dlaczego program pocztowy wielokrotnie pyta o hasło?   Jak odbierać i/lub wysyłać emaile przez gmail?

Przekazanie obslugi hostingu przez HARDS.PL do Smarthost.pl

Uprzejmie zawiadamiamy, iż z dniem 15.07.2022 firma HARDS.PL zaprzestaje świadczyć usługi hostingowe oraz usługi wznawiania domen internetowych. Dla zapewnienia ciągłości usług - obowiązki obsługi technicznej, billingu i wsparcia technicznego przejmuje ciesząca się uznaniem i rekomendowana przez nas firma hostingowa Smarthost Sp. z o.o.Więcej

Whois

Przeglądarka danych domen. Bez CAPTCHA.
Uzyskaj informacje dot. właściciela domeny, danych teleadresowych, rejestranta domeny.Więcej

Aplikacje

Projektujemy i implementujemy webowe aplikacje, wykorzystujące przeglądarkę internetową jako środowisko pracy swoich interfejsów.Więcej

Udostępnij