Dlaczego odebrane maile są zdublowane?
Odpowiedź
Należy ustalić, ile razy został wysłany badany mail. Mając tą wiedzę, będziemy wiedzieć, czy za dublowanie odpowiedzialny jest nadawca, serwer czy też klient poczty.
W tym celu w dowolnym kliencie poczty Outlook, The Bat, Mozilla Thunderbird, etc.
- dla każdego z badanych maili trzeba sprawdzić pełny nagłówek wiadomości wygląd -> pełny nagłówek wiadomości
i porównać identyfikatory wiadomości nadane przez serwer (ID, X-UIDL).
- Jeśli są różne - to znaczy, że wiadomości są dublowane przez nadawcę lub serwer pocztowy.
Jeśli to możliwe - powiadom nadawcę, że otrzymujesz podwójnie jego wiadomości, a jeśli tego nie potwierdzi - przekaż informację administratorowi serwera (u nas: root@hards.pl) o fakcie występowania podwójnych maili (potrzebna jest data, adres nadawcy i odbiorcy lub ID wiadomości) - Jeśli są takie same - to znaczy, że klient poczty odebrał tą samą wiadomość dwukrotnie lub większą liczbę razy.
W takiej sytuacji powiadom administratora Twojej lokalnej sieci komputerowej - przyczyną problemów może być błędna konfiguracja Twojego komputera, problemy z programem pocztowym i znacznikiem ostatnio odebranej wiadomości, problemy z łączem internetowym (zrywanie połączeń) lub też zapchana skrzynka pocztowa (przy załączonej opcji 'pozostań wiadomość na serwrze'). W ostatnim przypadku warto na chwilę wyłączyć opcję 'pozostań wiadomość na serwrze', odebrać wszystkie wiadomości i załączyć ponownie.
Dla zaawansowanych
Przydatnym źródłem informacji dla wykrycia powodów dublowania się maili jest też log pocztowy, dostępny z poziomu:cPanel / E-MAIL / Śledzenie dostarczania
.