Jakie zabezpieczenia chronią moją pocztę przed spamem i wirusami?

Odpowiedź

Oto lista stosowanych przez nas zabezpieczeń przed spamem i wirusami:
  • Kontrola antyspamowa RBL (Real-time Blackhole List)
    Serwer pocztowy podczas przetwarzania każdego maila sprawdza, czy na czarnych listach rozsyłaczy spamu RBL jest:
    » publiczny adres IP komputera osoby łączącej się z serwerem,
    » publiczny adres IP serwera pocztowego nadawcy maila,
    » publiczny adres IP serwera pocztowego odbiorcy maila,
    » domena lub adres email nadawcy maila.
    Jeśli zachodzi choć jeden z powyższych warunków - to analizowany mail jest odrzucany.
    Taka kontrola antyspamowa jest bardzo skuteczna i eliminuje około 90% spamu wysyłanego od/do naszych abonentów.

    Sprawdzane listy RBL to: zen.spamhaus.org bl.spamcop.net

    Ciekawostką jest fakt, że część adresów IP powiązanych z usługami dostępowymi 'Neostrada' czy też 'BlueConnect' znajduje się na powyższych czarnych listach. Aby fakt ten nie wpływał na komfort pracy naszych abonentów - nasz system antyspamowy RBL prowadzi lokalną białą listą (white list), zawierającą adresy IP komputerów, które z sukcesem zalogowały się do serwera POP3 (odbiór poczty).

  • Kontrola limitów:

    ograniczenie wielkości załączników
    max 64MB na 1 mail
    po przekroczeniu nadawca otrzyma informację o powodzie zatrzymania wysyłki: przekroczeniu limitu
    ograniczenie liczby adresatów maila
    max 100 na 1 mail
    po przekroczeniu nadawca otrzyma informację o powodzie zatrzymania wysyłki: przekroczeniu limitu
    ograniczenie liczby wysyłanych maili
    max 1000 na godz. na 1 domenę
    po przekroczeniu limitu blokada usługi poczty trwa przez 1h
    ograniczenie liczby maili niedostarczonych
    max 90% na godzinę na 1 domenę
    po przekroczeniu limitu blokada usługi poczty trwa przez 1h
     
  • Kontrola antyspamowa Mailscanner
    Serwer pocztowy na podstawie regułek SpamAssassin punktuje maile i przypisuje każdemu SpamScore.
    Im wyższa punktacja SpamScore - tym większe prawdopodobieństwo, że analizowany mail jest SPAM-em.

    Serwer pocztowy usuwa wszystkie wiadomości przychodzące, których SpamScore jest większy niż zdefiniowany indywidualnie dla każdego konta hostingowego w cPanel / E-MAIL / Mailscanner limit zwany HighScore (default 10 punktów).

    Maile, dla których LowScore < SpamScore < HighScore - dostarczane są do odbiorcy z etykietą {Spam?} w temacie.

    Przydatne informacje znajdziesz także: tutaj.
     
  • Kontrola poprawnej budowy maila
    Serwer pocztowy sprawdza, czy istnieje serwer nadawcy wiadomości, i czy nagłówek wiadomości jest poprawnie skonstruowany - w szczególności badana jest poprawność zastosowanych znaków w nagłówku maila: From, To, Subject, Replay-to, gdyż część serwerów pocztowych nie akceptuje nagłówków, jeżeli nie są zapisane w formacie 'Non-encoded 8-bit data'.
    /The RFC 2822 standard specifies rules for forming internet messages.
    It does not allow the use of characters with codes above 127 to be used
    directly (non-encoded) in mail header (it also prohibits NUL and bare CR).
    If characters (e.g. with diacritics) from ISO Latin or other alphabets
    need to be included in the header, these characters need to be properly
    encoded according to RFC 2047. This encoding is often done transparently
    by mail reader (MUA), but if automatic encoding is not available (e.g.
    by some older MUA) it is the user's responsibility to avoid the use
    of such characters in mail header, or to encode them manually. Typically
    the offending header fields in this category are 'Subject', 'Organization',
    and comment fields in e-mail addresses of the 'From', 'To' and 'Cc'.
    Sometimes such invalid header fields are inserted automatically
    by some MUA, MTA, content checker, or other mail handling service.
    If this is the case, that service needs to be fixed or properly configured.
    Typically the offending header fields in this category are 'Date',
    'Received', 'X-Mailer', 'X-Priority', 'X-Scanned', etc./
    
  • Skanowanie antywirusowe Mailscanner
    Serwer pocztowy skanuje Clamav w trybie rzeczywistym każdego maila. Wykrywa i usuwa wirusy, trojany, robaki, etc.
    Maile rozbrojone przez Mailscanner są przesyłane do adresata z etykietą {Disarmed} w temacie.
     
  • eXploit Scanner (cXs)
    To efektywne narzędzie służące do walki z wirusami, trojanami i spamem poprzez poszukiwanie i usuwanie szkodliwego kodu w skryptach stron internetowych i innych plikach, a także  treściach przetwarzanych maili.

    Każdy plik kopiowany na serwer dowolną metodą - ftp, web dav, cPanel File Manager, bash cp - jest skanowany przez eXploit Sanner w trybie rzeczywistym. W przypadku wykrycia niebezpiecznego kodu - zainfekowany plik jest poddawany kwarantannie bądź usuwany z serwera.

    Ponadto eXploit Scanner, stale aktualizowany, okresowo skanuje wszystkie pliki serwera www oraz wiadomości pocztowe w poszukiwaniu niebezpiecznego kodu, którego nie wykrył wcześniej.

FAQ

Najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi dot. naszych usług.Więcej

Hosting

Zamów on-line pakiet hostingowy Start14 za 0 zł na 14 dni testów. Strona www 'wizytówka' w każdym pakiecie gratis!Więcej

Usługi IT

Nasza oferta usług IT: opieka informatyczna, wirtualizacja, backup, okablowanie, wdrożenia, etc.Więcej